V interní diskuzi CZALPy to vypadá jako v Zátoce sviní.

Logika říká, že kdo šíří zlo navenek, také nemůže být dobrým člověkem uvnitř. Převedeno na firmu a CZALPu, bezohledné požadavky a žaloba na Lašáka není ničím jiným, než zlem působícím zevnitř ven. Několikrát jsem zabrousil na stránky asociace a vždy mě zaujal zaheslovaný link na diskuzi. Copak asi může být za touto překážkou?

Před nedávnem došlo k výměně vedení CZALPy a k tomu musel být nějaký důvod. Starší strojníci se jistě nevzdali ve prospěch mladých jen tak. Musela tam být příčina, která se mohla řešit na zaheslované diskuzi. Nebudu napínat, od zdroje, který logicky nebude jmenován, se mi podařilo získat seznam starého i nového vedení asociace i s obsahem neveřejné diskuze CZALPy a tím se dostat k primárním informacím, které vysvětlují celé dění v asociaci.

Témat mají v diskuzi několik, zatím nejzajímavější je „spravedlivý” podmíněný vahazov jednoho z pilotů.. Vše začalo poměrně klidně. Z poklidné diskuze vyvolané slušným pilotem, který zareagoval na neoprávněnou narážku dalšího diskutujícího na jiného pilota a bránil ho, vznikl spor.

Vedoucí pilota, který bránil kolegu, pilotovi obránci nařídil, aby tedy důsledně vyhodnotil výkony na jednom konkrétním typu letounu a zveřejnil výsledky na interní diskuzi. Pilot konal podle příkazu, výkony pečlivě vyhodnotil a zavěsil na diskuzi. Bohu žel, z vyhodnocení výkonů vyplynula pravda ve prospěch mladých pilotů a nastal vážný problém. Místo aby se problém řešil ku prospěchu všech, staří trvali na své nepravdě a nakonec se našel viník. Mladý pilot, který na příkaz vedoucího zpracoval materiály, byl označen za viníka problému a dostal podmínečnou výpověď!! Jako důvod bylo uvedeno zveřejnění citlivých údajů ve firmě. A reakce plně podepsaných diskutujících kolegů zněla: Ano ano!! Dejte mu za uši ať vypadne a nevyskakuje si – krysa jedna! !! Na pravou příčinu zadání hodnocení se zapomnělo lousknutím prstů, pravda byla pošlapána a zametena pod koberec, pilot-krysa byl odsouzen za skutek, který mu byl nadřízen vedoucím. Je to to samé, jako kdyby byl voják, kterému nařídil velitel střílet, vzápětí po střelbě odsouzen za vraždu zastřeleného.

Vše je již řečeno v nadpise článku, CZALPA mi připomíná mi to Bay of Pigs – z dálky krásná a když se přiblížíte blíže, najdete tam prasata. Kdo toho o zátoce moc neví, najde více info zde. http://www.reflex.cz/Clanek31260.html Diskuzí CZALPy se snažím probrat. Čím čtu více, tím větší mám pocit, že sedím v klubovně aeroklubu kde se členové hádají, zda se letadlo dolítá za cenu provozní hodiny, hodí se po dolétání do šrotu a po nás potopa, nebo zda se cena bude skládat z ceny provozní hodiny plus příplatku na nové letadlo, aby když se původní dolétá, bylo hned na nové a mohla létat další generace.
Staří chtějí první variantu a létat nejraději zadarmo, mladí vidí dále a chtějí perspektivu – jistotu nákupu nového letadla až se staré dolétá. Zákonitě vzniká spor na život a smrt, který dělí partu lítačů na dvě poloviny. V CZALě jde o to samé. Staří mazáci chtějí profitovat na mladých a mladí si to nechtějí nechat líbit. Jen nejde o letadla, ale o spravedlivost odměn za pracovní výkony To bylo i hlavní příčinou výměny starého vedení za mladé. Bohu žel, výměna se minula účinkem, protože mladí používají navenek stejně špinavé praktiky, jako ti staří. Článek o Dellovi je dokonalou ukázkou.

Sumasumárum, dospěli jsme k jádru pudla, osud starého či nového vedení mě nezajímá, ten už je stejně zpečetěn. Zajímají mě kluci, kteří ještě nejsou CZALPOu a odbory samými poznačeni. Otevřeně a na rovinu říkám: Kluci zdrhejte z těchto spolků, dokud je čas! Pilot poznačený odbory si sebou “pruh na zádech” nese po celý zbytek své kariéry. Být poznačen odbory ve své minulosti, znamená to samé, jako mít za sebou plně zaviněnou havárii, například vyjetí z dráhy a vylámání podvozku s následným ročním distancem. Přijít k zaměstnavateli jako odborář je to samé, jako když o práci přijde žádat průserář, kterému právě skončil zákaz činnosti. Máte úplně stejnou šanci – nikdo Vás nevezme! Zkuste uvěřit mému tvrzení, které jsem získal z praxe v průběhu zaměstnávání řady pilotů. Zaměstnávat druhé, by si měl zkusit každý sám aby viděl, jaký je pohled z “druhé strany” mince. Zaměstnavatel má dost problémů s daňovými povinnostmi, konkurencí a dalšími obstrukcemi státu. Opravdu si myslíte, že ve firmě potřebuje pilota co smrdí odborama? Byl by blázen, kdyby si naložil na záda další potenciální problém, když za dveřmi čekají čistí a neposkvrnění zájemci o práci…….

Comments are closed.