Nosní dírky na hydrošce :) A taky veselý letecký nápady:)

Máme tady pár dotazů:

Vstřiky do trubek
Detail najdete na obrázku níže. Ovalita je díry je způsobena obyčejným nakloněním vrtačky po vyvrtání díry. Žádné velké umění!

Co na tom vlastně monitorujeme?
Zatím nic, jen jestli to teče kudy má – tedy v trubkách a ne někde okolo. Je to holá sestava s jedním motorem – holý aeroplán bez přístrojů, ale s obrovskými možnostmi tam ty přístroje nacpat:)

Čím hnojíme?
Zatím ničím, pořád to má hnojivo z původního substrátu. Pouze snižujeme pH vody kyselinou dusičnou z hodny pH8 na pH6,6. Hnojit budeme možná za týden až se rostlinky na trubkách usadí. Hnojivo bude NPK – klasický krystalon a do toho přidáme ve vodě rozpustné vápno. Ono to sice spolu zreaguje a zkrystalizuje, ale uvidí se jak to bude fungovat. Jinde to také tak dělají:) Asi jde jen o to, nesmíchat tyto dvě složky delší dobu před použitím, ale těsně před přidáním do vany s roztokem.

Pozor! Problém je ethylen!
Kořeny a rostliny jako takové na hydroponii vykazují prudký růst. Vedlejším produktem rychlého růstu kořenů je plyn ethylen, který je potřeba z vody dostat ihned jak padne se vrátí do nádrže. Řešení jsou dvě – pumpa s velkým přebytkem cirkulující část výtoku ihned zpět do nádrže. Tak to máme zatím my. Nebo venturiho trubice. A světe div se, je to úplně ale )plně ta samá, jakou můžeme vidět na mnoha ultralajtech kde slouží pro měření vzdušné rychlosti hadraplánů. Tedy jde o to vrácenou vodu okysličit a tím ethylen zlikvidovat. Dalším řešením by mohly bát čeřící filtry z akvária – pěniče vody, které napodobňují ekosystém samočištění moře. Ale o je otázka budoucnosti.

Veselé letecké nápady!
Stačila jedna zmínka, že na sestavě máme 600 sedadel a hned se nám v mailu začaly rojit vskutku veselé nápady! Co takhle tam dát nějaký starý kokpit, vyházet letecké budíky a dát tam tlakoměry, hladinoměry, teplotu vody, EC a pH metr atd atd.. Hele kluci a co takhle dojet na letiště a ze stojánky rovnou dovézt jednoho vyřazenýho bojinga, nebo třeba jen ATRko? Má to velké a kryté nádrže, ty vymejem jarem a máme nádrže na cirkulující vodu, Pumpy to vlastně taky má a ne zrovna malé! Ventilů je v tom taky kvanta, má to dokonce i palivoměry:) A taky tomu možná pude nakopnout ejpíjů, takže budeme mít i proud a klimošku v kokpitu a vzadu půjde v kuchyńce ohřát káva 🙂 No co bychom si ještě přáli? Heeheh 🙂 Nicméně popravdě řečeno, ono těch parametrů zase až tolik potřeba sledovat není, takže bychom se v pohodě obešli i s přístrojovkou z Blaníka, kterých je po letišti vyřazených pod stropy hangárů více než dosti.. A navíc takového Blaníčka bychom mohli na naši několika dráhovou zahradu klidně i přeletět:)

Sumasumárum
Nadšení z věci je veliké, věc skutečně organizačně připomíná dopravní letadlo se 600 sedadly! Představte si ten jásot manažerů firem, kdybyste jim dali letadlo, u kterého se vypnou motory jen jednou měsíčně:) Jak známo, stojící letadlo prodělává. Tohle by byl jejich splněný sen!! 🙂

A zde je foto. Pro ukázku je jedna hadička vyndaná, aby byl vidět tvar díry, Hadičky jsou vždy dvě pro případ, že se jedna ucpe. První díry se neobsazují rostlinkami, slouží jako inspekční právě pro kontrolu ucpanosti hadiček.
http://www.aeronoviny.cz/images/hydroponie_5.jpg